tisdag 5 maj 2009

I dag är vi lite ledsna

Milton här...

I dag är vi alla lite ledsna. Stora Vita Vovven har varit till doktorn med Matte i dag. Inte till vår kattdoktor utan till en voffdoktor. Matte har tyckt att Voffen varit så trött och ledsen på sistone och har inte velat gå ut och gå som vanligt. Svårt att hoppa upp i sängen och sånt. Jag har försökt hjälpa lite men hon är ju så TUNG ju. Orkar inte lyfta mer än tippen på hennes svans.

I alla fall. Voffdoktorn sa att hon har nåt som heter "Spondylos". Matte förklarade för mig att Voffens skelett håller på att bygga nya bitar av ben ovanpå de gamla och det gör jätteont. Hon har också fått inflammation i alla musklerna runt höfterna, benen, ryggraden och svansen. Voffen ska äta medicin resten av sitt liv. Det blir länge det för vi katter har bestämt att hon ska leva tills hon blir jättegammal, minst 150 år!

Så i dag har inte Floppen försökt norpa hennes mat och Musse har inte snott hennes favoritplats. Jag har strukit mig extra mycket runt frambenen, för dem har hon inte ont i ännu. Man får ju vara lite försiktig med sin Voff, nu när man har en sån snäll en...

//Kvällsrapport från Milton

1 kommentar:

  1. PellePlutt sänder varma nospuffar till sin egen favvovovve Nikki!Han vill gärna träffa henne snart, men jag Fjutten vågar nog inte vara framme för det är väliiiiidiiiigt läskigt med Voffdjur tycker jag.
    Matte hälsar att hon ska klappa VV försiktigt när ni träffas!
    Puff från Fjutt

    SvaraRadera