söndag 31 maj 2009

Houdini, släng dig i väggen

Matte har varit väldigt irriterad på Milou här ett par dagar. Hon har inte fått vara i Kattgården med oss andra om inte hon själv kunnat vara med. Milou behöver nämligen barnvakt!

Den knäppa lilla systern jag har, bestämde sig för att leka utbrytarkung häromdagen! Hon klättrade upp på högsta hyllan i Kattgården och började nosa som en lite tok. Sen, och jag trodde inte mina ögon, började hon GNAGA på nätet som är tak över alltihop! Jag rusade till Matte och skvallrade bums, för jag vet att vi inte får smita ut så där.

När Matte kom ut spatserade Milou omkring på takbjälkarna och var mäkta mallig! Matte såg helt förskräckt ut och rusade ut och försökte få Milou att hoppa ner till henne. Tssss....aldrig, tyckte Milou. Till slut fick Matte klättra upp på det rangliga staketet som är utanför Kattgården och försöka lyfta ner Milou.

Pust och stånk. Matte beväpnade sig med björntråd och sax och började sy igen hålet som Milou gjort. Sen drog hon fast det några extra varv och kände efter med sopkvasten att nätet inte gick att få loss. Nöjd och belåten gick hon in igen.

I dag blev Matte lite arg tror jag. Jag kom inspringade och skvallrade till henne att Milou smitit ut igen och hon blev alldeles röd i ansiktet när hon såg att ingen Milou fanns i Kattgården. Däremot ett hål i taket. Milou hade bara valt ut ett annat ställe att gnaga sönder. Matte rusade ut och såg att Milou spatserade omkring i trädgården på väg mot grannens baksida. Grannen har en hund. En stor hund.

Matte försökte locka på henne. Matte försökte smyga efter henne. Milou sprang iväg, lätt som en fjäder runt en buske och PANG!!! Rätt i benen på grannens hund!! Mrrrrääääh, bräkte Milou och tittade på Matte som liksom frusit fast där hon stod. Grannens hund sa voff? och undrade vad alla pysslade med. Han är alltså en snäll skällis.

Matte kastade sig framåt och lyckades precis fiska upp Milou i famnen innan hon lyckats smita förbi granne med hund. Stor dramatik och jättesur Milou. Hennes utflyktsplaner för dagen förstördes av en Skällis.

Matte har varit och köpt nytt nät idag. Det är hårdare och lite vasst. Hönsnät säger hon att det heter. Jag hade ingen aning om att höns ser ut så där rutiga?

Man lär sig nåt nytt varje dag,

//Milton

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar